NAJVAŽNIJE VESTI :  
INFO
DA-ME
Verski kalendar
ort13. maj - Sveta mučenica Glikerija
catFilip Neri, Dizma, Zdenko
mus5. Redžeb 1433.
jew5. Sivan 5772.
Kursna lista
26. 05. 2012.
EUR
EUR
115.76
USD
USD
92.32
CHF
CHF
96.26
GBP
GBP
144.48
BAM
BAM
59.18

twitter follow us

Vest
Promenite veličinu slova:
Čitaj mi!

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum

Riblje ulje za bolji rad srca

27. januar 2012. | 13:26 | Izvor: Tanjug
LONDON -

Novo istraživanje je pokazalo da bi ljudi sa srčanim problemima mogli imati koristi od svakodnevnog uzimanja ribljeg ulja.

Naučnici britanskog Imperial koledža u Londonu pregledali su podatke o gotovo 7.000 ljudi s hroničnim srčanim problemima, pri čemu je grupa ljudi svakodnevno uzimala kapsule koje su sadržale gram ribljeg ulja, dok su drugi svakodnevno uzimali placebo.

Stručnjaci su otkrili da oni koji su uzimali riblje ulje imaju devet odsto manji rizik za smrt, a za osam odsto je bio manji i postotak hospitalizacija, prenosi medicinski sajt "Moj doktor".

Doktor Martin Kouvi je objasnio da bi se samo u Velikoj Britaniji svake godine moglo spasiti 100.000 života kada bi samo dve trećine pacijenata koji imaju srčane tegobe uzimalo kapsule ribljeg ulja.

U članku objavljenom u stručnom časopisu "European Journal of Cardiovascular Medicine", autori istraživanja su napisali da se nadaju da će riblje ulje ili kapsule sa omega-3 masnim kiselinama uskoro biti uvrštene u međunarodne preporuke za lečenje hroničnih srčanih tegoba.

Dosadašnjim istraživanjima je utvrđeno da omega-3 masne kiseline smanjuju rizik za srčane aritmije koje dovode do nagle smrti, snižavaju nivo triglicerida u krvi, smanjuju rast i brzinu nastanka aterosklerotičnog krvnog ugruška i snižavaju krvni pritisak.


podeli vest sa prijateljima:

Pošalji prijatelju na email