NAJVAŽNIJE VESTI :  
INFO
DA-ME
Verski kalendar
ort13. maj - Sveta mučenica Glikerija
catFilip Neri, Dizma, Zdenko
mus5. Redžeb 1433.
jew5. Sivan 5772.
Kursna lista
26. 05. 2012.
EUR
EUR
115.76
USD
USD
92.32
CHF
CHF
96.26
GBP
GBP
144.48
BAM
BAM
59.18

twitter follow us

Vest
Promenite veličinu slova:
Čitaj mi!

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum

Zeleni čaj ublažava starački invaliditet

06. februar 2012. | 16:43 | Izvor: Tanjug | Foto: wikipedia.org
TOKIO -

Starije odrasle osobe koje piju redovno zeleni čaj mogu ostati pokretljivije i nezavisnije od vršnjaka koji ne piju toliko ovog čaja, navodi se u najnovijoj studiji japanskih naučnika, sprovedenoj na hiljadama ljudi.

Zeleni čaj sadrži antioksidanse koji pomažu da se očuvaju ćelije, čije oštećenje može dovesti do bolesti.

Naučnici su već proučavali efekte zelenog čaja na mnogim bolestima - od holesterola do rizika od oboljevanja od nekih vrsta raka i dobili su do sada različite rezultate.

Za novu studiju, objavljenu u američkom žurnalu o kliničkoj ishrani, istraživači su odlučili da nađu odgovor na pitanje da li oni koji piju čaj imaju manji rizik da obole od invaliditeta kada ostare.

Jasatuke Tomata sa Tohoku medicinskog univerziteta i njegove kolege ispitali su više od 14.000 odraslih osoba godina od 65 i malo starijih.

Otkrili su da su oni koji su pili najviše zelenog čaja imali najmanje problema sa funkcionalnim sposobnostima ili manje problema sa dnevnim aktivnostima, kao i osnovnim potrebama, kao što su oblačenje ili kupanje.

zeleni caj

Skoro 13 procenata starijih koji su pili manje od šolje zelenog čaja dnevno postali su funkcionalno onesposobljeni u odnosu na sedam procenata ljudi koji su pili skoro pet šolja čaja dnevno.

"Konzumenti zelenog čaja su značajno povezani sa nižim rizikom od funkcionalnih nesposobnosti", napisali su Tomata i njegove kolege. Ljubitelji zelenog čaja uglavnom se zdravije hrane - u svoju ishranu uključuju više ribe, povrća i voća, a i manje puše i imaju manje problema sa srčanim problemima.

Oni takođe imaju tendenciju da budu društveno aktivni.

Ljudi koji piju oko pet šolja zelenog čaja dnevno biće tri puta manje u problemu sa bilo kojim zdravstvenim smetnjama od onih koji piju manje od šolje dnevno. Oni ljudi koji piju tri ili četiri šolje dnevno imaju 25 procenata niži rizik, navodi se u studiji.

Još uvek nije jasno kako je zeleni čaj zaštitni tampon protiv slabosti.

Dok se zeleni čaj i njegovi sastojci smatraju sigurnim u malim količinama, on sadrži kofein i male količine vitamina K, što znači da može da ometa dejstvo lekova za zgrušavanje krvi.


podeli vest sa prijateljima:

Pošalji prijatelju na email