13. maj - Sveta mučenica Glikerija
Filip Neri, Dizma, Zdenko
5. Redžeb 1433.
5. Sivan 5772.
Ćelavi nisu pod većim rizikom od infarkta
NJUJORK - Jedna američka studija koja je obuhvatila 5.000 muškaraca opovrgla je neke ranije teorije da ćelavost predstavlja signal većeg rizika od srčanih bolesti.
Doktori s Univerziteta Arizone došli su do zaključka da nema bitne razlike u riziku od srčanog udara kod muškaraca čija je glava puna kose i onih ćelavih, kao i da gubitak kose nema veze sa zadebljavanjem zida karotidne arterije (glavnog krvnog suda za transport krvi do mozga) što se smatra znakom upozorenja za aterosklerozu.
Ranije je bilo tvrdnji da je ćelavljenje u vezi s povećanim nivoom hormona androgena, koji je bio pod sumnjom da igra ulogu u takozvanoj "koronarnoj aterosklerozi", odnosno otrvrdnjavanju arterija u srcu.
Jedno istraživanje je čak okončano zaključkom da je ćelavljenje na temenu naročito povezano sa povećanim rizikom od infarkta.
Doktori Univerziteta Arizona, da bi proverili takve tvrdnje, proučili su 5.056 muškaraca starosti od 52 do 75 godina, od kojih je 767 preživelo srčani udar. Kod trećine njih nije registrovan gubitak kose ili je on bio minimalan, kod 13 odsto beleženo je ćelavljenje samo na zaliscima, a kod 54 odsto na temenu.
Ispostavilo se da su ljudi koji ćelave na zaliscima bili za 28 odsto češće žrtve srčanog udara, a oni koji ćelave na temenu samo dva procenta češće žrtve infarkta. Konstatovano je takođe da se rizik od infarkta ne povećava s intenzitetom ćelavljenja.
podeli vest sa prijateljima:
Ћир
Hu





Radio i TV uživo

