13. maj - Sveta mučenica Glikerija
Filip Neri, Dizma, Zdenko
5. Redžeb 1433.
5. Sivan 5772.
Za zaštitu zuba - jedite čokoladu?!
LONDON – Ako pojedete ''štanglu'' čokolade dnevno i ne treba vam zubar, pokazuju rezultati novog istraživanja o zaštitnim svojstvima kakaoa od karijesa.
Naučnici s američkog Univerziteta Tulejn u Nju Orleansu otkrili su da kakao u prahu sadrži ekstrakt koji je efikasniji od fluora u sprečavanju karijesa i zaštiti dentalnog zdravlja. To je je beli, kristalni prah, uobičajeni sastojak čokolade, čiji je hemijski sastav sličan kofeinu. Naučnici su otkrili da on učvršćuje zubnu gleđ, objavljeno je na internet sajtu confectionerynews.com.
Tim naučnika, na čelu s Armanom Sejdgpurom poredio je uticaj te supstance s uticajem fluora na zubnu gleđ ljudi, a rezultati su korišćeni za stvaranje zubne paste sa sadržajem kakaoa, koja bi se mogla naći u prodaji za pet godina.
Kakao se koristi kao funkcionalni dodatak u mnogim proizvodima pošto su mnoga ispitivanja potvrdila njegova korisna svojstva po zdravlje. Polifenoli i flavanoli - jaki antioksidanti koji se nalaze u kakao zrnu - povezuju se sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti i dijabetesa i sa smanjenjem krvnog pritiska. Naučnici s Medicinskog fakulteta na Harvardu smatraju da bi flavanol iz kakaoa epikatehin trebalo svrstati u vitamine.
Kakao je takođe postao važan sastojak u proizvodima izvan prehrambenog sektora. Porasla je popularnost kakaoa kao sastojka u mnogim kozmetičkim preparatima, a sada bi, zahvaljujući istraživanju američkih naučnika, mogao biti prihvaćen i u proizvodnji pasta za zube.
podeli vest sa prijateljima:
Ћир
Hu





Radio i TV uživo

