NAJVAŽNIJE VESTI :  
INFO
DA-ME
Verski kalendar
ort13. maj - Sveta mučenica Glikerija
catFilip Neri, Dizma, Zdenko
mus5. Redžeb 1433.
jew5. Sivan 5772.
Kursna lista
25. 05. 2012.
EUR
EUR
115.76
USD
USD
92.32
CHF
CHF
96.26
GBP
GBP
144.48
BAM
BAM
59.18

twitter follow us

Vest
Promenite veličinu slova:
Čitaj mi!

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum

Vežbama i ishranom protiv raka

27. februar 2009. | 16:48 | Izvor: Tanjug-Ekos

PARIZ - Više od 40 odsto slučajeva raka debelog creva i dojke moglo bi da se izbegne u razvijenim zemljama uravnoteženom ishranom, redovnom fizičkom aktivnošću i kontrolom telesne težine, navedeno je u međunarodnom zdravstvenom izveštaju "Mere i aktivnosti za prevenciju raka".

U razvijenim zemljama bi, prema tom izveštaju, broj slučajeva raka debelog creva mogao da se smanji za 43 odsto, a raka dojke za 42 odsto uravnoteženom ishranom i vežbama.

Na taj način bi mogla da se izbegne i četvrtina najčešćih oblika raka u zemljama u razvoju.

U te podatke, međutim, nisu uključeni oblici raka izazvani pušenjem, koji predstavljaju oko trećinu slučajeva te bolesti.

Izveštaj su sačinili francusko humanitarno udruženje Svetski fond za istraživanje raka i američki Institut za istraživanje raka, koji su obavili analizu učestalosti 12 vrsta raka u četiri zemlje - SAD, Velikoj Britaniji, Brazilu i Kini, preneli su francuski mediji.

Izveštajem je obuhvaćen i niz preporuka za sprečavanje raka namenjenih svim društvenim slojevima. Među njima je i posvećivanje pažnje zdravoj ishrani i podsticanje na fizičku aktivnost u školama, zabrana reklamiranja napitaka i prehrambenih proizvoda koji su štetni po zdravlje dece i pozivanje potrošača da čitaju etikete na proizvodima kako bi se uverili da li su proizvodi koje kupuju dobri za njihovo zdravlje.


podeli vest sa prijateljima:

Pošalji prijatelju na email