NAJVAŽNIJE VESTI :  
INFO
DA-ME
Verski kalendar
ort13. maj - Sveta mučenica Glikerija
catFilip Neri, Dizma, Zdenko
mus5. Redžeb 1433.
jew5. Sivan 5772.
Kursna lista
25. 05. 2012.
EUR
EUR
115.76
USD
USD
92.32
CHF
CHF
96.26
GBP
GBP
144.48
BAM
BAM
59.18

twitter follow us

Vest
Promenite veličinu slova:
Čitaj mi!

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum

Uticaj kofeina na halucinacije

15. januar 2009. | 09:16 | Izvor: Tanjug

LONDON - Preterano konzumiranje kofeina može da izazove slušne ili vizuelne halucinacije, zaključili su stručnjaci sa Univerziteta u Daramu, u Britaniji.

Oni su utvrdili da su studenti koji piju više od sedam šolja instant kafe dnevno, izloženi trostruko većem riziku od pojave halucinacija od onih koji se zadovoljavaju jednom šoljom, preneo je Rojters.

Ovaj nalaz, ukoliko bi se pokazao nespornim, predstavlja još jedan od dokaza da kofein može direktno da utiče na ljudsko zdravlje, kako negativno, tako i pozitivno.

Neke skorašnje studije sugerišu da kofein može da snizi rizik od pojave raka jajnika kod žena, dok su neka druga istraživanja pokazala da višak kofeina može da udvostruči rizik od pobačaja.

Britanski tim, predvođen dr Sajmonom Džonsom, želeo je da utvrdi da li se, osim lekovima, halucinacije mogu suzbiti i promenom načina ishrane. Tim je obavio anketu među 200 studenata, u kojoj su im postavljena i pitanja o tipičnom dnevnom unosu kafe, čaja, energetskih napitaka i drugih proizvoda koji sadrže kofein. Kod ispitanika je meren i nivo stresa.

Ispostavilo se da su oni koji konzumiraju najviše kofeina, najskloniji da čuju nepostojeće glasove i vide stvari kojih nema. Objašnjenje za to možda pruža hormon stresa kortizol, sugerišu britanski istraživači. Naime, posle konzumiranja kofeina, telo luči više tog hormona, što možda podstiče halucinacije.

Naredni korak, po rečima dr Džonsa, je da se utvrdi da li je kofein taj koji izaziva halucinacije ili ljudi koji ih imaju jednostavno konzumiraju više kofeina kada su pod povećanim pritiskom.

"Moguće je da osobe koje imaju halucinacije mnogo brinu ili su mnogo uznemirene, pa ih to navodi da konzumiraju više kofeina", kaže dr Džons.


podeli vest sa prijateljima:

Pošalji prijatelju na email