NAJVAŽNIJE VESTI :  
INFO
DA-ME
Verski kalendar
ort13. maj - Sveta mučenica Glikerija
catFilip Neri, Dizma, Zdenko
mus5. Redžeb 1433.
jew5. Sivan 5772.
Kursna lista
25. 05. 2012.
EUR
EUR
115.76
USD
USD
92.32
CHF
CHF
96.26
GBP
GBP
144.48
BAM
BAM
59.18

twitter follow us

Vest
Promenite veličinu slova:
Čitaj mi!

U saradnji sa FTN i firmom AlfaNum

Flavonoidi iz grožđa protiv hipertenzije

30. oktobar 2008. | 14:58 | Izvor:

NJUJORK - Grožđe može da pomogne u borbi protiv hipertenzije (povišenog krvnog pritiska), koja obično nastaje zbog ishrane bogate solju, pokazali su rezultati novog američkog istraživanja objavljenog u časopisu "JGBS".

Istraživači iz Kardiološke laboratorije pri Univerzitetu u Mičigenu (SAD) su došli do tih rezultata tako što je nekim pacovima, kod kojih je prethodno izazvan povišen krvni pritisak povećanjem soli u ishrani, davano grožđe u prahu, a drugima nije, prenela su danas francuska glasila.

Nakon 18 meseci, pacovi koji su dobijali grožđe u prahu imali su niži krvni pritisak, bolji srčani ritam, blaži upalni proces i zdravije srce od onih koji nisu konzumirali grožđe.

Naučnici smatraju da zaštitno dejstvo grožđa potiče od antioksidanasa - flavonoida koji se nalaze i u čaju, kakaou i nekim vrstama voća i povrća kao što je paradajz.

Grožđe u prahu je predstavljalo tri odsto ishrane pacova, što, kako smatraju naučnici, u ljudskoj ishrani predstavlja 130 zrna grožđa dnevno ili devet dnevnih porcija od po 15 zrna.

Naučnici su, međutim, na kraju zaključili da najbolji način za sniženje krvnog pritiska ostaje smanjenje količine soli u ishrani.


podeli vest sa prijateljima:

Pošalji prijatelju na email