10. мај - Св. Ап. Симон Зилот; преп. Исидора (оданије Васкрса)
Дезидерије, Жељко, Вилим
2. Реџеб 1433.
2. Сиван 5772.
За заштиту зуба - једите чоколаду?!
ЛОНДОН – Ако поједете ''штанглу'' чоколаде дневно и не треба вам зубар, показују резултати новог истраживања о заштитним својствима какаоа од каријеса.
Научници с америчког Универзитета Тулејн у Њу Орлеансу открили су да какао у праху садржи екстракт који је ефикаснији од флуора у спречавању каријеса и заштити денталног здравља. То је је бели, кристални прах, уобичајени састојак чоколаде, чији је хемијски састав сличан кофеину. Научници су открили да он учвршћује зубну глеђ, објављено је на интернет сајту цонфецтионерyнеwс.цом.
Тим научника, на челу с Арманом Сејдгпуром поредио је утицај те супстанце с утицајем флуора на зубну глеђ људи, а резултати су коришћени за стварање зубне пасте са садржајем какаоа, која би се могла наћи у продаји за пет година.
Какао се користи као функционални додатак у многим производима пошто су многа испитивања потврдила његова корисна својства по здравље. Полифеноли и флаваноли - јаки антиоксиданти који се налазе у какао зрну - повезују се са смањењем ризика од срчаних болести и дијабетеса и са смањењем крвног притиска. Научници с Медицинског факултета на Харварду сматрају да би флаванол из какаоа епикатехин требало сврстати у витамине.
Какао је такође постао важан састојак у производима изван прехрамбеног сектора. Порасла је популарност какаоа као састојка у многим козметичким препаратима, а сада би, захваљујући истраживању америчких научника, могао бити прихваћен и у производњи паста за зубе.
подели вест са пријатељима:
Lat
Hu





Радио и ТВ уживо

